Geoblog.pl    lennonkowo    Podróże    Niby to Europa a tak bardzo tu arabsko...czyli MALTA    Marsaxlokk Bay główna osada rybacka Malty
2016

Marsaxlokk Bay główna osada rybacka Malty

Malta
Malta, Marsaxlokk Bay

Codziennie odbywa się tutaj targ, na którym można kupić koronkowe firany, obrusy, maltańskie słodycze, pamiątki, warzywa, owoce oraz ryby. Warto przyjechać tu w niedziele, ponieważ wzdłuż portu odbywa się duże, weekendowe targowisko, na którym handluje się przede wszystkim świeżymi rybami.

Spacerując wzdłuż wybrzeża i przyglądając się pracy tamtejszych rybaków, zaczęłam zastanawiać się nad „oczami”, które malowali na łodziach.
Otóż, odpowiedzi nie musiałam długo szukać :). Tak zwane „oczy Ozyrysa” są typowym elementem maltańskich łodzi rybackich. Po obu stronach dzioba malowane są charakterystyczne, wszystkowidzące oczy, które mają odstraszać złe duchy i chronić łodzie przed zatopieniem. W religii starożytnego Egiptu Ozyrys symbolizował nadzieję życia pozagrobowego, a Egipscy faraonowie wierzyli, że odchodząc z tego świata, jednoczą się z Ozyrysem i w ten sposób osiągają nieśmiertelność.pracy tamtejszych rybaków, zaczęłam zastanawiać się nad „oczami”, które malowali na łodziach.

Ciekawe na Malcie, są rownież kolorowe drzwi, które zdobią wejścia do mieszkań.